Jag har börjat fundera...

Nacka är över, tonårslägret är här! Brorsan kom ner men blev sjuk på vägen så han är inte med men kommer kanske senare. Snacka tråk!! Tycker synd om honom, lilla bror...
      I förrgår var jag med Becks, Andy å vovvarna. Sjukt fina dom är! Hundarna alltså. En amstaff, en rottis och så hade dom en hundvalp också just då, sjuukt söt den med. Vill ha hund!!! Riktigt trevligt.

Sen har jag shoppat också. Enligt vissa i min närhet så shoppar jag ofta, köper alltid kläder. Men gör jag verkligen det? Tycker inte själv att jag köper mkt med jämförelse till andra. Men sen å andra sidan köper jag rätt ofta när jag har pengar. O frågan är också, hur mycket av pengarna jag får/har ger jag till andra? Inte mycket om jag ska vara riktigt ärlig. Jag har börjat fundera över mycket, till exempel det.. Vi hade en dag förra veckan det var rika/fattiga dag, där nästan alla fick känna av att vara fattiga för en dag för att sympatisera med barnen i Afrika. Alla fick städa båten grundligt och sedan bara äta en halv kopp ris till frukost och sen till lunch. Jag gjorde också så och det var inte gott med helt osaltat ris. Fick mig faktiskt att inse hur mycket jag tycker om mat och hur villig jag är att göra för att få det jag vill ha. Men att inte ha möjlighet att ha allt det där, mat, kläder o nästan inga pengar? Hur lycklig skulle man vara då?

Jag har börjar fundera på att jag vill inte vara lycklig baserad på mina omständigheter eller välstånd, jag vill ha min lycka baserad på Gud och nöjd med mig själv utan allt det här yttre! En tanke som slått mig är att kanske åka ner till Afrika eller så, utan mycket kläder alls, samma med pengar och kanske inte äta så god mat jämt. Sen kanske man inte måste göra det så radikalt, men tanken finns där. Åka själv till ett främmande land, tvungen till att totalt lita på Gud och söka Honom, det är nåt som skulle vara grymt bra tror jag, och grymt skrämmande. Men tanken finns där...

Vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback