Mat är konst!


Jag åt Sjötunga igår. Det är inte varje dag! Dyrt vare också. Men det var faktiskt gott. Jag är inte direkt en fiskfantast (- alla som vet lite om mig vet att jag är typ jordens största köttätare) MEN, detta var jättegott! Inte för att bilden ovan gör maten jag åt rättvisa.

Det är intressant tycker jag att man äter med ögonen. För egentligen, hur viktigt är inte upplägget på tallriken? Det säger mycket. Det är som konst. Är inte det rätt coolt? Att man kan ta något så basic som mat och göra så mycket med det! Det är egentligen väldigt kul med mat, om man orkar lägga manken till. Och orkar gör man, om man bara slutar vara så lat..

Jag tycker att om man har ett kompisgäng ska man bestämma en dag i veckan eller så då en (eller två) bjuder alla andra på mat. Och då man gör det ska man göra något man inte gjort förut, och sen kan man byta recept osv. Sen går det runt så att det är nästa persons tur etc etc. Vore hur kul som helst! Och GOTT! Eller hur? Är inte detta en strålande idé? Jag menar, då lära man sig nya saker, får äta tokgod mat och umgås! Jag vill verkligen. Om bara alla inte var så uppstressade och orkade med. Vi måste orka med sånt, för sånt förlänger livet. Eller, kanske inte förlänger, Men, sätter i alla fall en riktigt skön touch på vardagen. Vilket vi mer än nog behöver. All of us.


Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback