Frihet i Kristus!

Idag hade jag morgonsamlingen. Vi läser varje dag ur psalmboken och idag var temat "Frihet i Kristus". Läser alltid tre texter, och idag var första från 1 Mos 1:24-26 Där det står om Gud skapar människan att råda över jorden och allt i den. Detta är frihet! Få förvalta och ta hand om en värld som Han skapat så övermåttad underbar. Den är vår! Bara till att ta och äta.. If you know what I mean? Sweeet.

Sen var andra texten; 2 Korintiebrevet 3: 4-8, 17-18 "Herren, det är Anden, och där Herrens ande är, där är frihet." Vilket betyder, att den som tagit emot Honom har anden och därmed frihet. Då är frågan, I vilken betydelse av frihet snackar vi om nu då? Jo det betyder att vi är FRIA från synd och sjukdom! Handlar om att vi har, som det står i Johannesevangeliet 7:38, att "den som tror på mig, ur hans inre ska strömmar av levande vatten!" Vilket betyder att jag har levande vatten strömmandes inom mig, och han vill använda mig! Hela grejen är att jag har något att komma med, vare sig jag tror på det eller inte. För det står i hans ord att vi kan göra en hel massa saker, i Hans namn. Vilket leder mig till text nummer tre...

Mark 7:31-37
Där står det om när Jesus botar en döv man. Här kommer vi till den delen av friheten där vi kan göra allt som Jesus gjorde, OCH ÄNNU STÖRRE SAKER! (Joh 14:12) Är inte detta hur coolt som helst? Jag kan göra alla de gärningar som Jesus gjorde - Och ännu mer! Detta mina damer och herrar, e inte lite häftigt. Problemet uppstår när vi inte tror på det eller tänker att vi inte kan. Det är sant på ett vis, vi kan inget i vår egen kraft, men tillsammans med Honom kan vi allt! Och det skönaste med det hela är att det spelar ingen roll hur vi känner eller om vi inte tror på det för det står i hans ord och är därmed sant! Har vi tagit emot Honom i våra liv är han med oss och vill använda oss till att göra enorma saker i Hans namn! Detta är inte en liten karamell att suga på, men ack va god den är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback