På promenad genom stan.

Idag, ytterligare en dag av fantastisk lugn och ro. En dag helt ensam, tillsammans med Gud. Nästan lite stolt över mig själv. Åkte in till okända trakter, Kungälv! Gick runt Bohus Fästning, njöt av natur och ensamhet. Gick genom stan, kolla lite i affärer och satt på ett fik i flera timmar och bara läste. Självklart Crazy Love. Personalen var tokskön och fiket jättemysigt. Satt där i mitt hörn och läste min bok. Såg människor komma och gå. Komma och gå. Det kom bland annat in två damer som först satte sig ute och senare kom in och satte sig i soffan där jag satt för att den ene (Lisbet om jag inte missminner mig) hade så ont i ryggen. Samtidigt läste jag i min bok om hur uppoffrande vi borde vara för Kristi skull, frågor som ställdes var t.ex, är du beredd att ge allt till Honom, beredd att bli tillintetgjord och göra saker som för världen verkar konstigt? Är du beredd att lyda Gud i allt vad Han ber dig om? Tankar som dök upp i mitt huvud direkt var detta; borde jag fråga henne om jag kan få be för hennes rygg, för jag tror ju på Gud, och Han kan ju hela! Gjorde det dock inte, och kanske var det bäst de...

Jag gick sedan tillbaka till Ytterby, en gogo promenad. Mer ut och gå ja tack! 

Sov gott folket. Peace out. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback