Kors vad det vimlar av segel idag!

Storm och åter storm! Det verkar aldrig ta slut, och de säger att det bara stormar i Spanien tre ggr/år. Jo jag tackar jag... Vi har då upplevt dubbelt så mycket på bara en vecka! Man börjar bli rejält trött på vind nu alltså!

De senaste dagarna har vi roat oss med att spela Runo (en mycket roligare form av Uno), vilket jag har blivit mycket bättre på! Känns underbart skönt, jag som hatar att förlora...
    Idag pallade vi inte med att vara på båten längre så jag och "Foffer" bestämde oss för att ta bussen in till "stan", El Eljio för att komma ifrån båten ett tag. Vi två och "ukraina", även kallat Yevelina, syskonparet Yevhen och Evelina drog in till en till början mkt tråkig och död stad med massa araber (inget ont om araber, bara ett konstaterande!). Vi kom självklart mitt i siestan så inte konstigt att det var dött, men det var ändå ingen höjdare till stad, det kom vi i alla fall överens om. Först lekte vi lite i en rolig lekpark vi hittade, sen satte vi oss och tog en "Cafe con leche", kaffe med mjölk och bara pratade i två timmar. Mysigt
    När vi sedan kommit tillbaka till Almerimar fick vi först veta att det var översvämning på båten, Nathalie, Jocke och Karin hade sprungit upp och ner i två timmar och tömt vattenhink på vattenhink. Det var tydligen helt hysteriskt! 10 liter/10e sekund! Galet..
    Efter så gick vi ut och tog en pizza, mys! Och självklart avslutade vi kvällen med en omgång Runo, jag slutade återigen som tvåa! (Hade det inte varit för den där bajsomgången då jag fick 145 poäng hade jag lätt vunnit över "chris"..sämst)

Imorgon är det första advent! Det kommer det bli en trevlig söndag, då ska jag;
-Laga mat (kotletter, potatis och svampsås, lyx!!)
-Kolla på fotboll (Jocke är fotbollsfantast och hejar troget på Man United, så det är de vi följer..)
-Gå till kyrkan
- Förmodligen spela ett parti Runo..

Oj oj oj vänner, dagens stora händelse är ändå att Sofia Thor har precis gått och skaffat sig FACEBOOK! Min vägran är nu slut, detta pga alla bilder jag går miste om! Fattar fortfarande ingenting men.. Så är det. Bara att adda!

Nu måste jag sova, och gissa vad? Det blåser fortfarande.

Godnatt!



Ps. Grattis Sara Olow till nya pojkvännen!!!! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback