DEN BARMHÄRTIGE SAMARITEN

När jag åkte hem såg jag en bil som låg i diket, eller rättare sagt, bilen låg upp och ner med lyset på mitt ute på åkern. Jag åkte förbi 01.45. Inte vågar jag stanna och kolla om det är någon i bilen? Fast då är ju frågan, borde man inte stanna och kolla så att läget är okej? Man säger ju att man inte ska vara så svensk och inte göra något när man ser någon bli attackerad på stan eller så, men en bil med lyset på mitt ute på en åker, mitt ute i natten? 
Som det står i bibeln om den barmhärtige samariten då de två första bara gick förskräckta förbi men som boorde gjort något. Låter som jag det där. Hmm, jag gjorde som sagt inget åt det, gled bara lite snyggt iväg och hoppades på det bästa. Men däremot tänkte jag på om jag borde stannat eller inte, till och med så mycket, att det blev till ett helt blogginlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback